Raphael, 1483-1520
Leonardo da Vinci
ve Michelangelo ile birlikte
Raphael, İtalya'daki Yüksek Rönesansın
en büyük üç sanatçısından biri olarak kabul edilmektedir.
1504'te
İtalya'nın sanat
merkezi olan Floransa'ya
yerleşti. Başlarda Michelangelo ve
Leonardo da Vinci'nin eserlerine çalışan
Raphael, tümüyle kendine ait biz tarz bulmak
üzere her ikisinden belli unsurları alarak birleştirdi.
1508'de Raphael, Papa II. Julius tarafından Papa süit
odalarının üzerinde çalışmak üzere Roma'ya çağrıldı. Papa'nın
kütüphanesi olan ilk odada, Raphael dört temel alan
olarak düşündüğü ilahiyat, felsefe, hukuk ve şiir
üzerine freksler yaptı. Bunların en meşhur
olanı "Atina Okulu"dur. Bu eser
Platon ve Aristoteles'i
temsil eder.
Atina Okulu, Scuola di Atene, 1509-1510
"Atina Okulu"da
Platonun parmağı soyut,
ruhani kavramlara olan ilgisini göstermek
üzere yukarı işaret ederken Aristoteles ise somut
cisimlere ve dünyevi işlere yönelik tercihini
göstermek üzere zemini işaret
etmektedir.
Atina Okulu, Scuola di Atene, 1509-1510
"Atina Okulu"da
Platonun parmağı soyut,
ruhani kavramlara olan ilgisini göstermek
üzere yukarı işaret ederken Aristoteles ise somut
cisimlere ve dünyevi işlere yönelik tercihini
göstermek üzere zemini işaret
etmektedir.
Raphael, kısa ama
üretken yaşamının geri kalanında
Roma'da yaşadı. Pek çok ustalık eseri ve
muhteşem resimlerin yanı sıra bir mimar olarak da
ün kazandı. Raphael'in en ünlü eseri "Sistine Madonna" adlı
tablosudur. Bakire Meryem ve çocuğu imgelerinden biri olan resim,
her iki melek figürünün yüzündeki alışılmadık şaşkın ifadelerin nedeni ile
pek çok tartışmaya yol açmıştır. Yapılan araştırmalar, eserin kilisedeki orijinal
yerinin, figürlerin bir çarmıha bakacak şekilde tasarlandığını ortaya çıkartmıştır.
Sistine Madonna, 1513-1514
Raphael'in mimarlık eserlerinden, Chigi Şapeli, Roma
üretken yaşamının geri kalanında
Roma'da yaşadı. Pek çok ustalık eseri ve
muhteşem resimlerin yanı sıra bir mimar olarak da
ün kazandı. Raphael'in en ünlü eseri "Sistine Madonna" adlı
tablosudur. Bakire Meryem ve çocuğu imgelerinden biri olan resim,
her iki melek figürünün yüzündeki alışılmadık şaşkın ifadelerin nedeni ile
pek çok tartışmaya yol açmıştır. Yapılan araştırmalar, eserin kilisedeki orijinal
yerinin, figürlerin bir çarmıha bakacak şekilde tasarlandığını ortaya çıkartmıştır.
Sistine Madonna, 1513-1514
Raphael'in mimarlık eserlerinden, Chigi Şapeli, Roma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder